טיפול PRP לשיער מבוסס על הפקת נוזל פלזמה מדם המטופל. ריכוז חומרי הגדילה בנוזל הפלזמה הוא פי 4-7 מריכוזם הרגיל בדם וכך הזרקתם מסייעת לעצירת תהליך ההתקרחות.

מהי נשירת שיער?
נשירת שיער מוגדרת כאיבוד שיער העולה על הקצב הטבעי התקין/המותר המהווה חלק מהתחלופה הנורמלית של שיערות הראש.

במסגרת מחזור חיי השיערה התקין קיים שלב בו השיערה הבוגרת מפסיקה לצמוח, נחלשת ואז מפנה את מקומה לשערה חדשה, כלומר, נושרת.

הקצב התקין של נשירה פיזיולוגית כזו מוגדר כאיבוד בין 100-200 שיערות, וכפי שציינתי, מצב זה הוא פיזיולוגי – תקין. חלק גדול משיערות אלו נשאר על הקרקפת ונושר כאשר מסתירים או חופפים (מסנן המקלחת). אם אישה חופפת פעם בשבוע, הרי שתסתירק תראה כמות גדולה של שיער שנשר, ושוב לא מדובר בנשירה חריגה אלא בשיער שנשר באופן טבעי והצטבר.

כיצד ניתן לדעת אם באמת מדובר בנשירה בעייתית?
חשוב לנקות את הכרית לפני השינה ובבוקר לבדוק את כמות השיער על הכרית. בדרך כלל, אם יש מעל 8 שיערות, כנראה שמדובר בנשירה לא תקינה.

נשירת שיער נפוצה מאוד בארץ והיא אחת הסיבות השכיחות לפניה לרופא עור.

מהן הסיבות לנשירת שיער?
ישנן סיבות רבות לנשירה. הבירור הראשוני הנדרש הוא בדיקות דם מקיפות והטיפול הוא בהתאם לסיבה. לעתים מתגלה סיבה נדירה לאיבוד השיער, שניתן לטפל בה באופן נקודתי – לדוגמה הפרעה בבלוטת התריס.

הסוגים העיקריים של התקרחות הם:
התקרחות על רקע גנטי המכונה הקרחה אנדרוגנטית – זהו תת-הסוג השכיח והמוכר ביותר בישראל. התקרחות מסוג זה נמצאת אצל כ-80% מהגברים ו40% מהנשים. סוגים אחרים הם נשירת שיער זמנית בגלל סיבות חיצוניות – טלוג’ן אפלוביום והתקרחות אזורית – אלופציה אראטה.

ישנם סוגים נוספים נדירים יותר וקשים יותר לטיפול, מאחר והם מלווים גם בתהליך הצטלקות שמונע צמיחת שיער חדש.

התקרחות אנדרוגנטית נקראת כך בשל התפקיד הבולט של הורמ

הטסטוסטרון בנשירת שיער (“אנדרו” שמשמעותו גבר) וכן המרכיב הגנטי המאפשר להורמון הטסטוסטרון לגרום להתקרחות (מכאן הסיומת “גנטית”).

בסוג זה של התקרחות מתרחש תהליך של התנוונות וירידה הדרגתית בגודל זקיקי השיער עד היעלמותם המוחלטת. כמו כן, השרירים הקטנים המחזיקים את זקיקי השיער גם הם מתנוונים, מוחלפים על ידי רקמת שומן וכך אין מי “שיחזיק” את הזקיקים במקומם.

מהו טיפול PRP וכיצד הוא עוזר לשיער?
טיפול פלזמה עשירה בטסיות (Platlet Rich Plasma) מבוסס על הפקת נוזל פלזמה מדם המטופל, אשר עשיר בחומרי גדילה וטסיות – תאים מיוחדים הנמצאים בדמינו.

חומרי גדילה אלו הם למעשה חלבונים שמטרתם תיקון רקמות פגועות ויצירת רקמות חדשות, והתאים המיוחדים הם טסיות (תרומבוציטים) אשר אחראיות לייצור חלק משמעותי מאותם חומרי גדילה.

תהליך ההפקה של הנוזל הטיפולי מדגימת הדם הוא מוגן פטנט, ודורש ציוד רפואי מיוחד המותאם למטרה זו. בנוזל המופק המיועד לשיער, ריכוז חומרי הגדילה והתאים המיוחדים הוא פי 4-7 מריכוזם הרגיל בדם ובכך הזרקתם מסייעת לעצירת תהליך ההתקרחות.

כאשר התאים מוזרקים לעור, מתחיל תהליך שתוצאתו הפרשת עוד חומרי גדילה, שתפקידם הוא לעורר צמיחה ברקמות שונות. בהזרקה זו לעור, נגרמת צמיחת שיער באופן ישיר ועקיף, ובכך נעצר תהליך ההתקרחות – זקיקים “חלשים” ומנוונים מקבלים איתות גדילה מחודש, ובכך תהליך נשירתם עוצר, ומתחיל תהליך גדילה מחודש.

התהליך נועד לעצירת נשירת שיער והתקרחות באזורים שונים בראש, כאשר קיימים עדיין זקיקים חיים, “מוחלשים”. לכן, מדובר בטיפול שיכול לסייע כאשר קיים תהליך נשירה פעיל, גם אם הוא ממושך. מצב זה נפוץ ומתרחש על רקע גנטי אצל נשים וגברים כאחד, בכל הגילאים.

איך אדע האם הטיפול מתאים לי?
אם אתה סובל מנשירת שיער/התקרחות בשלבים מוקדמים יחסית, ללא בעיות מיוחדות בבדיקות הדם, סביר ש

הטיפול מתאים לך.

יחד עם זאת, במקרים של נשירה עקב סיבות הפיכות כגון טלוגן אפלוביום או אלופציה אריאטה, אין טעם לבצע את הטיפול.

בנוסף, יש לשלול סיבות נוספות, הפיכות, לנשירת השיער ולכן מומלץ לוודא כי אין פתולוגיות חמורות בבדיקות דם עדכניות: ספירת דם, רמת ברזל, רמת פריטין, TSH, ויטמין B12, וחומצה פולית.

במצבים קיצוניים, כאשר תהליך הנשירה הוזנח והתפתח עד למצב בו אין עוד זקיקים חיים, טיפולי פלזמה לקרקפת לא יסייעו – זהו מצב בו רוב הקרקפת כבר “חלקה” ללא עדות לזקיקים קיימים.

האם הטיפול מתאים לנשים וגברים באותה מידה?
בהחלט, טיפול PRP מתאים לנשים וגברים באותה מידה.

New
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0
Scroll to Top